Pages

Thursday, June 24, 2010

MCA council to discuss exams

MALACCA: The MCA will announce its stand over the recent proposal to scrap the UPSR and PMR examinations only after discussing the matter at the presidential council meeting next week, said MCA president Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.

“The matter has to be discussed in detail before I can make a statement,” he said after launching the Tangga Batu MCA annual general meeting here yesterday evening.

The party’s views on the proposal would then be forwarded to the Education Ministry.

Dr Chua said it was also important for the Education Minister to find out why the quality of education was dropping.

“Is it because we have produced too many graduates without focusing on their quality?” he asked.

He added that the education system was exam-oriented and had its own weaknesses.
“The goal of education is not to produce bookworms.

“A person may do well in exams but it does not make him or her perfect in other aspects, such as in sports, the ability to communicate and interact, being creative including the shaping of character,” he added.

THE STAR (Wednesday June 23, 2010)

1 comment:

Unknown said...

1 Malaysia, rakyat didahulukan.

1. Jangan hancurkan sistem yang telah wujud sekian lama. Fungsi utama peperiksaan adalah untuk memberitahu kita kelemahan kita selepas mempelajari sesuatu subjek.

2. Fungsi sekolah adalah untuk mendidik dan Kementerian Pendidikan mempunyai peranan utama untuk melahirkan lebih ramai PENDIDIK dan bukannya guru yang akan tahu mengajar tetapi tidak tahu mendidik.

3. Jangan lagi jahanamkan benteng terakhir kita. Mungkin REFORMASI sekarang adalah melatih pelajar untuk menghasilkan lebih banyak projek. Kertas projek yang akan dinilai untuk pemahaman dan bukannya peperiksaan yang "routine".

4. Seperkara lagi adalah MCA harus lebih memperjuangkan pengiktirafan
"UEC" untuk kemasukkan ke IPTA. Adalah amat mengecewakan hampir 600 buah Institusi Pendidikan Tinggi mengiktiraf "UEC" tetapi tidak IPTA.
Apakah isu RAS masih menjadi penghalang untuk kecemerlangan pendidikan. Jadi apa guna untuk menyokong BN yang melaung-laungkan 1 Malaysia, rakyat didahulukan. Hanya SLOGAN tetapi bukan pelaksanaan.

5. Di dunia Globalasasi ini, adalah menjadi bahan ketawa di mana golongan MINORITI tidak diberikan keutamaan untuk kemasukan ke IPTA tetapi golongan MAJORITI yang diberikan hak keistimewaan dan keutamaan dari sekaolah asrama penuh, MARA, Sekaloh Sains sehingga UITM, Kolej komuniti, GMI, MFI, JMI, BMI dan sebagainya.

ALAM RASAH KEMAYAN

Welcome to my Blog

As a concerned MCA member, I am trying my best to help in the process of rebuilding and repositioning of the party.

Therefore, I welcome party members and members of public to post your constructive suggestions and opinions on my blog on how to rebuild and reform the party, eventually enabling MCA to regain support from all party members and the community.


Thank you for your suggestions.